Stowarzyszenie Macierz

Stowarzyszenie MACIERZ powstało jako organizacja zajmująca się ochroną Praw Człowieka, ekologią, promocją zdrowego odżywiania i funkcjonowania, działalnością charytatywną w różnych dziedzinach życia.

Ilość wejść: 17600


JOGA - relaks - medytacja - stretching - dobra droga zdrowia

Zawsze warto ćwiczyć jogę

Ćwiczenie jogi pomaga spojrzeć w siebie jak w lustro, bez zniekształceń umysłu i bez mylnych wyobrażeń samego siebie. Jest to trudne, wymaga odwagi, dyscypliny i determinacji, ale w zamian daje o wiele więcej - odnajdujemy w sobie pełnię i wartość. 

JOGA jak powszechnie wiadomo przyspiesza spalania tłuszczu tak jak ćwiczenia aerobowe, a nawet lepiej, świetnie kształtuje sylwetkę ciała! Oczywiście joga musi być prawidłowo ćwiczona dla określonych rezultatów.  

JOGA wpływa na funkcjonowanie organów wewnętrznych i gruczołów dokrewnych. Poprzez praktykę wybranych asan (pozycje w jodze) możesz przyspieszyć metabolizm oraz zintensyfikować proces oczyszczania organizmu z toksyn. 

Rozciąganie mięśni, czyli stretching, jest podstawą prawidłowego treningu asan w jodze. Dlatego jeśli wraz z nadejściem wiosny czujesz przypływ sił witalnych, które chcesz spożytkować na ćwiczeniach, nigdy nie zapominaj o zestawie ćwiczeń rozciągających. 

JOGA jest dobra i pożyteczna dla wyznawców wszystkich religii i ideologii. Joga nie powoduje problemów duchowych ani religijnych jak czasem obawiają się fanatyczni talibowie, islamiści, ateiści, mariolodzy czy chrystusowcy. Joga nie prowadzi ani do grzechów ani nie jest odstępstwem od jakiejkolwiek wiary.

Joga pozwala na wszechstronny rozwój fizyczny, psychiczny i duchowy każdemu człowiekowi niezależnie od wyznania czy światopoglądu. Joga prowadzi dodatkowo do harmonii pomiędzy ludźmi. Joga medytacyjna dodatkowo uwalnia od problemów z duchami i wszelkich duchowych rozterek! 

Joga relaksuje i odpręża

Wszelka aktywność, która pomoże ci się wyciszyć, ukoi nerwy i poprawi twoje samopoczucie, może też ułatwić odchudzanie. Jeśli lepiej zaczniesz czuć się w swoim ciele, z większą chęcią o nie zadbasz, a także o jego kształty. Będziesz mieć większą motywację do zachowania zdrowej diety, a to może przełożyć się na faktyczną utratę zbędnych kilogramów. 

Joga rzeźbi mięśnie ciała, ale inaczej niż ćwiczenia siłowe, bo nie chodzi o nagły przyrost masy, ale o faktyczne wzmocnienie mięśni ciała. Mięśnie pozostają smukłe, ale stają się silne. „Wyższość” jogi nad innymi formami ruchu polega na tym, że rozwija ciało równomiernie, zmuszając do pracy naprawdę wszystkie grupy mięśni. 

Joga poprawia postawę ciała, a to dużo, bo likwiduje skrzywienia kręgosłupa. Wystarczy przecież, że się wyprostujesz i wciągniesz brzuszek, a już wyglądasz dużo szczuplej! Dodatkowo, rozwijająca się wraz z ćwiczeniami świadomość ciała sprawia, że poruszasz się z gracją i wydajesz się osobą znacznie lżejszą. 

Osoby bardzo napięte psychiczne, paranoiczne, chorobliwie fanatyczne, agresywne i psychotyczne dosyć często mają wrażenia jakby im joga szkodziła albo czują urojone zagrożenia ze strony jogi. Mogą wymagać leczenia psychiatrycznego przed podjęciem ćwiczeń jogi, ale jeśli przetrwają takie przeciwreakcje, zobaczą, że joga wspaniale uwalnia od stresów i napięć oraz urojeń. Chora struktura psychiczna w umyśle potrafi się bronić przed dobrodziejstwami jogi, przed rozluźnieniem i pozbyciem napięć oraz urojonych zagrożeń. 

Pozycje jogi

Tirumalai KrishnamacharyaPozycje jogi mają różnorodny kształt i różnie działają na nasze ciało i stan umysłu. Są pozycje silnie rozgrzewające, pobudzające i takie, które schładzają i uspokajają. Jedne działają mocniej na organy wewnętrzne, inne na mięśnie i stawy. Kolejność pozycji nie może być przypadkowa. Uprawianie jogi przynosi wiele energii, pomimo iż czasem pojawia się zmęczenie i ból.  Ogromne znaczenie ma regularność zajęć, ponieważ proces oczyszczania i wzmacniania organizmu jest długofalowy i potrzeba czasu, aby pojawiły się zadowalające efekty. Jest to indywidualne, jedni natychmiast odczuwają zmiany, a inni potrzebują na to dłuższego czasu. 

Jeśli problemem jest zbyt duża waga, to nie pozbędziemy się go, skupiając się tylko na intensywnym wysiłku, w celu spalania kalorii. Musi to być długofalowy proces oczyszczania organizmu. Program ćwiczeń powinien być dopasowany do indywidualnych możliwości danej osoby, często bowiem wraz z otyłością pojawia się problem z ciśnieniem, bólami kręgosłupa i to wszystko musi zostać wzięte pod uwagę przy doborze ćwiczeń przez nauczyciela jogi. 

 

CAŁY ARTYKUŁ PRZECZYTASZ NA PORTALU http://layah.org POD ADRESEM: 

http://layah.org/uniwersytet/laja-joga/joga-relaks-medytacja-stretching-dobra-droga-zdrowia 

ZAPRASZAMY!

Licznik odwiedzin: 4709482 Ostatnia aktualizacja strony: 2015-03-29 22:46:09